Poimintoja omista projekteista

1968 corvette oikean oven ruostevaurion korjaus. Ulkopinta on lasikuitua, joten korjaaminen eroaa huomattavasti normaalista menettelystä.

1968 427 cid corvette runkovalmiina

C2 ja C3 Corveten runko on lähes identtinen. Vuonna 1969 takarungon nousevaan kohtaa lisättiin Chevrolet Corvette tehtaan toimesta lisätuki molemmin puolin. Tähän 68 runkoon tuet on lisätty jälkikäteen Vettepeikon toimesta.

Rungonkin kasaaminen nopeutuu huomattavasti autonnostimen avulla.

Kuvan corveten eturipustukset ovat vanhoja kunnostettuja osia, poislukien teräspunosjarruletkut ja muutamat turvallisuuden kannalta kriittiset pultit ja mutterit, jotka on korvattu uusilla.


Sinkitys eli kelta-, tai sinipassivoitu osa on lähes uudenveroinen silloin, kun valmistavat työt tehdään huolellisesti. Pelkkä valmistelu on monivaiheinen. Kuumapesu, ultraäänipesu, haponkäsittely, harjaus ja/tai hiekkapuhallus sekä “tumbler” eri medioilla takaavat parhaan mahdollisen lopputuloksen. Sinkitys teetetään alihankintana.

1968 corvette birdcage ruostevaurion korjaus. Osa on lasikuitukorin sisällä. Metalliosan korjaus on helpoin vaihe. Hankalinta on onnistuminen korin lasikuituosien laminoinnissa ja/tai liimaamisessa. Kokemus on valttia!

Muncie m21 4 speed vaihdelaatikon täydellinen huolto. Laatikkoon vaihtui kaikki laakerit, tiivisteet, synkronirenkaat ja muut kuluneet osat, mm. yksi lukitusrengas 3 ja 4 vaihteen väliin.

Runko valmiina mediapuhalluksen, happopohjaisen pohjamaalin ja 2-komponentti epoksin jälkeen. Runko suojattiin myös sisäpuolelta kotelosuojalla.
Kotelosuojaus kuivaan Corveten runkoon.

Corveten Kori kannattaa yleensä nostaa pois rungon päältä parhaan lopputuloksen saamiseksi.

Corveten käsijarrukahvan kasaamista.

1969 corvette convertible pohjan lämpöeristeet. Tähän corvetteen tuli moninkertainen eristys. Eristeenä käytettiin yli 1000 asteen kestävää alumiinipinnoitettua lasikuitumattoa, joka on kiinnitetty erityisesti kuumaa ja kosteutta sietävillä menetelmillä.

1969 corvette, Suomessa valmistettu pakoputkisto on kevyesti kiillotettua ruostumatonta terästä.